lørdag den 16. november 2013

Øst Mesterskaber 2013!

I dag blev der afholdt Øst Mesterskaber 2013. Det foregik i Herlufholms hallen i Næstved. Set up'et var rigtig godt! Træningen har den sidste månedstid kørt virkelig godt og vi har fået nogenlunde styr på en del tekniske ting, så der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg havde sat nogle store forventninger op for mig selv! Ikke urealistiske, men jeg havde sat overlæggeren højt!

Bodyweight: 67,8 kg.

Min træk serie lød således:
75 kg
78 kg - tangering af PR
80 kg - Kiks

Min stød serie lød således:
90 kg - Kiks
92 kg - tangering af PR
95 kg - Kiks

2-kamp: 170 kg & tangering af PR // Sinclair: 215,5 point // Guld i 69 kg klassen & Dagens bedste kvinde


IK99 vandt som prikken over i'et hold konkurrencen!


Kommentar: Dagen startede rigtig fint, jeg følte mig virkelig klar = frisk & nervøs like hell! - men ligesom det skal være! Træk gik virkelig godt, jeg startede på 75 kg - bum! Lige i skabet, hvorefter vi valgte og gå på 78 kg som var tangering af PR! Igen lige i skabet og meget let - derfor skulle der selvfølgelig også 80 kg på stangen! Jeg var meget tændt og den skulle virkelig med - desværre sad den 1 cm fremme og jeg kunne ikke få den helt på plads! Virkelig en positiv fremgang i træk tiltrods for et kiks på de 80 kg. Jeg har de sidste 4 eller 5 stævner startet med, at kikse mit første træk! En rigtig dårlig stime, som jeg bare skulle have vendt - og finally! Det var så fedt og jeg er ovenud tilfreds - tiltrods for en lille skuffelse og irritation, da de 80 kg bare ikke er tunge!

Stød opvarmningen gik rigtig godt og derfor blev startvægten også øget til 90 kg! En vægt jeg har både vendt og stødt rigtig mange gange efterhånden. Jeg blev desværre lidt for ivrig og fik hævet den alt for højt, så den slog mig helt crazy! Jeg kom op fra vendet hvorefter jeg kunne mærke, at det her går ikke. Jeg smed stangen og idet jeg trådte tilbage faldt jeg sammen, og havde svært ved at trække vejret og havde ikke helt styr over kroppen. Jeg kom ud og blev lagt ned - Anders øgede mig til 92 kg, så Sarah skulle ind før mig, og jeg vandt lidt tid. Ærligt - da jeg blev lagt på gulvet var jeg ikke sikker på jeg skulle ind på plateauet igen! Jeg har haft gardiner før - men det her kan jeg slet ikke beskrive! Jeg har aldrig i oplevet noget så ubehageligt før! Lidt groggy kiggede jeg på Anders og sagde "jeg skal have en 2-kamp!" Med crazy meget adrenalin i kroppen gik jeg ind og satte 92 kg klokke rent og 2-kampen var hjemme! Jeg var godt klar over, at min lille målsætningen var røget, så derfor skulle der bare 95 kg på stangen! En vægt som jeg har stødt i træningen, så den skulle da med. Somehow smuttede min venstre hånd i vendet og jeg kom op fra vendet kun fat med højre hånd om stangen. What the hell jeg kunne ligeså godt prøve om jeg kunne få vendt hånden rundt - men nok lidt ønske tænkning :D

Alt i alt en rigtig god konkurrence! Jeg er meget tilfreds med resultatet - og tager mig rigtig mange positive ting med fra konkurrencen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar