mandag den 19. januar 2015

CWC 2015 & finally back!

I denne weekend afholdte vi i IK99 igen i år Copenhagen Weightlifting Cup 2015. Rammer var efter min mening igen i år rigtig fine - jeg følte mig nogenlunde klar og kun en smulel nervøs!


Bodyweight: 67,9 kg.

Min træk serie lød således: 

70 kg
74 kg
78 kg

Min stød serie lød således:

87 kg
92 kg
97 kg - kiks


2-kamp @ 170 kg = B-kval til EM i April igen!


Kommentar: Efter en efterhånden lang pause fra konkurrencer igen var det ved og være på tide til et comeback. Det var egentlig planlagt, at jeg skulle have gjort comeback igen allerede ved Ladies Open i starten af januar, men da min lænd satte sig lige før jul og satte træningen på pause igen inden den overhovedet nåede og starte, besluttede Anders og jeg at udskyde mit comeback. 
DM er kun 5 uger væk og derfor, form eller ej, skulle jeg have en konkurrence i kroppen! Jeg har de sidste par uger kunnet træne mere eller mindre igennem - kun med en smule hensynstagen til min højre arm. Jeg døjer lidt med den højre arm generelt, den er blevet meget stiv og gør egentlig bare ondt i både skulder, albue og håndled. Den kræver en del ekstra opvarmning, men det må jeg jo tage med. Det skal åbenbart gøre ondt og lave vægtløftning.

Nå konkurrencen i går må jo siges og gå godt! Jeg var igen tilmeldt lidt lavt 65/85, da jeg ikke har haft mange tungere løft og teknikken slet ikke er på plads endnu, så vi valgte og spille lidt safe. Opvarmningen til træk gik enormt godt og derfor blev jeg også øjet til 70 kg. Bom og 1. forsørg i træk var for engangsskyld på plads og i bogen! Derefter gik det ellers godt 74 kg i andet og 78 kg i tredje! Skønt og være tilbage!

Stød gik også al forventning og jeg startede således på 87 kg. Let og derfor satte Anders mig også på 92 kg - et mindre godt vend men et godt opadstød oh 92 kg var også godkendt! I sidste og tredje forsøg besluttede Anders og jeg - nok mest Anders - og satse lidt. Jeg har det desværre med ikke og tage de semi tunge vægte alt for seriøse og derfor bliver løftene ofte også derefter - knap så pæne. Så i tredje og sidste forsøg i stød satte Anders mig på 97 kg, 3 kg under PR, for og prøve og presse mit hoved lidt. Jeg var virkelig klar og var ikke i tvivl om at denne skulle med! Et mindre godt vend efterfulgt af et alt for højt re-grib slog mig lidt ud, og jeg fik mig nogle gardiner jeg ikke kunne gøre så meget ved. Ærgerligt - men det skulle prøves!
 
Jeg kan igen slet ikke beskrive hvor lettet, lykkelig og ovenud tilfreds jeg er med gårdagens forhåbentlig officielle comeback! Jeg har på intet tidspunkt turdet håbe på for meget - men drømt om at komme hjem med et resultat på niveau med mit in-between-comeback i oktober. Jeg kan ikke fatte, at jeg med kun to en halv uges træning, igen kunne gå ind og lave et resultat som dette! Det er så dejligt og være tilbage - mest fordi jeg virkelig kunne mærke, at jeg har så meget mere i mig! Jeg er sikker på, at jeg går et enormt spændende år 2015 i møde!

Tusind tak til alle der kom i går og heppede - i satte en fantastisk stemning!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar