søndag den 19. januar 2014

Copenhagen Weightlifting Cup 2014!

I denne weekend blev der afholdt Copenhagen Weightlifting Cup 2014. Et stævne som er blevet afholdt i IK99 i samarbejder med DVF i rigtig mange år! Igen i år var det et super fedt stævne, med en masse PR og Danske Rekorder! Lørdag bød på en masse stærke senior og junior herrer, men søndag var kvindernes dag og ungdoms drengene! Jeg har i perioden efter Ladies Open fokuseret lidt på vægten, da CWC er et sincair stævne og derved afgørelse på point.


Bodyweight: 67,1 kg.

Min træk serie lød således:
75 kg -
79 kg - Dansk Rekord/PR
81 kg - Dansk Rekord/PR

Min stød serie lød således:
90 kg
94 kg - PR
96 kg - fail

2-kamp: 175 kg - Tangering af den Danske Rekord & PR // Sinclair: 223,35 point // 1. plads! :dance:


Kommentar: Efter en omgang sygdom i tirsdags og en slatten krop onsdag/torsdag, til min meget store frustration (spørg træneren!!), var jeg efter og have set drengene løfte i går meget tændt! Jeg kunne mærke hvor meget jeg virkelig glædede mig til, at komme i ilden i dag! Meget nervøs, men fokuseret kom jeg i gang med opvarmningen til træk. Jeg kunne mærke med det samme, at kroppen var klar og frisk igen, hvilket også tydeligt kunne ses i mine løft som bare sad! Jeg har det sidste års tid haft meget for "vane" at faile mit første træk - Anders har en teori om, at jeg simpelthen har været startet for lavt og derfor ikke tager vægten helt seriøst nok. Så derfor startede jeg ligesom til Øst Mesterskaber igen i dag på 75 kg - bum, de sad lige i skabet og jeg var i gang. I andet forsøg gik vi selvfølgelig på 79 kg - Ny PR & DR! Tredje og sidste forsøg var derfor et "gratis" forsøg, så der kom 81 kg på stangen! HELL YEAH! Ny Dansk Rekord & PR endnu engang! Jeg kan endnu ikke finde ord for hvilken følelse jeg gik ud/løb ud af plateauet med! Det er nok ikke helt gået op for mig endnu, at jeg har trukket 81 kg op over mit hoved - og slet ikke så let!

Da vægtløftning jo består af en 2-kamp hvoraf træk kommer først, var det med at falde ned igen og finde fokus til stød! Opvarmningen gik ganske fint, det føltes lidt tungt - men jeg besluttede mig for, at nu skulle den have fuld gas de sidste løft! 90 kg er en vægt jeg efterhånden har stød mange gange, og med 87 kg som sidste løft i opvarmningen så virkelig 90 kg som et godt første forsøg. I andet forsøg satte Anders 94 kg på - god beslutning = PR! Nu begyndte trætheden så småt virkelig og banke på, så derfor kom der "kun" 96 kg på i tredje og sidste forsøg. En lidt for ivrig start gav mig lidt gardiner og stangen kom ikke på strakte! De 96 kg ville ellers have givet mig den danske rekord i 2-kampen også, meen den får Tina lov til, at beholde lidt endnu! Jeg nøjes med, at tangere den denne gang! :)

Alt i alt et helt FANTASTISK stævne! Jeg er ovenud lykkelig for dagens resultat!

Tusind tak til min træner Anders, mine skønne klubkammerater, BY MOXY og alle i andre for støtten! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar