torsdag den 18. juli 2013

DOMS, Lancaster og første dag i Washington DC!

Onsdag 17/7:
Jog på løbebånd: 15 min.

Stræk!!

Double unders: 8-20-10-7-13-7-17-12-6

Sit ups: 50 reps x 2

Kommentar: Efter at have gået nok cirka 20 km i dag tror jeg, var jeg ret træt så lavede bare lidt let for, at få gang i mine virkelig DOMS ramte quads! Brugte en del tid på at få strukket rigtig godt ud - til ære for Anders, som mener jeg skal komme hjem smidigere end ever, er nedenfor beviset! :D


Day 7 - tirsdag 16/7:

Vi startede med en guided bustur på halvanden time rundt gennem byerne - faktisk ret interessant! 

Lidt facts:
  • "Amish" folkene bor primært i byerne Bird-in-Hand og Intercourse ved Lancaster! Fedeste by navne ever! 
  • Hvis ikke du er Amish så er du engelsk det er the outside World til dem uanset hvor du er fra i deres verden.
  • De lære både engelsk og tysk i skolen, fordi kirken er på tysk. 
  • Skolen er til 8. klasse og alle klassetrin bliver undervist i et rum - 40 elever og 1 lærer! 
  • De lever af landbrug med gammeldags "maskiner"!
  • De har ingen telefoner i huset eller på sig, de har et telefonhus seperat hvor der står en gammel telefon og en telefonsvarer! 
  • De vil ikke fotograferes forfra, de holder sig for ansigtet eller vender ryggen til. 
  • Pigerne går i lyseblå kjoler, kvinderne i mørkeblå og drenge & mænd går i blå overalls og lyseblå skjorte.
  • De er kendte for deres "shoofly pie".

Efter busturen tog vi på en 30 min. "Buggy ride" rundt gennem markerne og ind helt tæt på en ret velhavende gård. 

Sidste short roadtrip videre til Washington DC! Her fletter vejene på kryds & tværs og over & under! Helt forvirrende - jeg er glad for det ikke var mig der kørte!

P.S. Smagte "Beef Jeerky" i dag, det var faktisk ikke helt skidt!

P.P.S. Shit mine quads er ristet i dag, efter det syrer program jeg fik lavet mig i går!


Day 8 - onsdag 17/7:

Vi startede dagen ret tidligt for, at undgå kø på Capitol Hill. Stedet hvor det hele sker. Turen startede med en 13 min. lang film om dets historie og opstanden. Hvordan det blev bygget op, for at englænderne brændte det ned ca. 2 år efter, for igen at blive bygget op igen. Vi var inde og overværer noget af en fremlæggelse i både "House of representatives" og "United States Senate", for til sidst at se verdens største bibliotek "library of Cengress". 

Efter "Capital Hill" gik vi videre på "Smithsonian National Air and Space Museum" - her fik vi en god times rund over alt det der virkelig var værd og se af en lille tæt mormor type dame! Hun vidste meget! Så har jeg vidst også kigget på gamle fly, rumskibe og andre dimser for en stund! Det var lidt kedeligt! 

Videre på vores Journey gennem Washington DC gik vi igennem en park med en masse monumenter der har betydning for landet bl.a. Washington memorial, Lincoln memorial, Korean war veterans memorial etc. - Desværre var flere af monumenterne under renovering pga. revner og skade fra jordskælvet i august 2011! Så gik turen videre til "Union Station" for, at opleve hvor helt ekstrem stor en banegård kan være! Der var selvfølgelig en "Victoria's Secret" butik, så blev nødt til at købe lidt undertøj! Piger det er must haves!

P.S. Har stadig virkelig ømme quads! Damn it!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar