torsdag den 13. august 2015

Vejen til VM!

I forbindelse med at jeg er gået all in på og holde mig skadesfri har jeg ændret på hvor meget jeg træner og hvad jeg laver. Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed, at min krop efter mine albueoperationer sidste år ikke rigtigt kan holde til det samme - eller i hvert fald ikke uden "hjælp". Mandag, onsdag, fredag og lørdag er fortsat mine løftedage - men også fortsat på nedsat mængde. Jeg vil så vidt muligt have mine træk mandag/fredag og mine stød onsdag/lørdag. Heavy Friday bliver fremover ikke helt det samme, men hvis det betyder at kroppen vil være med så siger jeg pænt ja tak. De resterende dage tirsdag, torsdag og søndag vil derfor fremover blive brugt en del mere på restitution og aktiv rest. Cardio i form af powerwalk, løb og let roning samt en MASSE mobility vil være det mine aktiv rest dage bliver brugt på - og forhåbentlig kan jeg om et par måneder snige en BB dag ind! Det er for lækkert og jeg savner det!

Min foam roll''er bliver det næste lange stykke tid mine bedste ven. Jeg skal så vidt holde alle former for spændinger, specielt i øvre ryg og nakke nede, da det ofte er derfor jeg ender med nogle småskader. Jeg hader og strække ud og rulle på en foam roll'er, men ikke desto mindre er det dét der skal til!

For snart 2 år siden satte jeg mig et mål om og komme til VM - et mål der sidste år blev sat lidt på standby for efterfølgende og blive taget op ubevist til VM. Mit i sin tid var og lave VM B-kval hvilket uden et par albueoperationer ikke havde været noget problem, men det betød også jeg slet ikke havde tænkt tanken C-kval. Heldigvis har jeg en tænkende træner, der til EM sørge for at VM C-kval kunne være hjemme i 2. forsøg i stød - og tak for det Anders! Det var først efter konkurrence det fik op for mig! Blondie eller bare en klovn, jeg ved det ikke helt ..

Det har været en lang og sej process, og lave krav til VM så mit næste mål er derfor: at hode mig skadesfri fra nu og frem - hvilket jeg håber at ovenstående samt en stor portion fornuft kan være med til. Men men men først står den på Nordiske Mesterskaber om snart kun 2 uger - det bliver spændende og se hvor formen er.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar