mandag den 31. august 2015

Nordiske Mesterskaber 2015!

I weekenden blev de Nordiske Mesterskaber 2015 afholdt - og for første gang i min vægtløftningskarriere blev det afholdt i Danmark - nærmere betegnet Slagelse og AK Atlas. Det er altid sjovt og være på hjemmebane, så jeg havde trods en noget turbulent sommer grundet flere småskader valgt og stille op alligevel. Formen var langt væk, så jeg havde på forhånd besluttet at konkurrencen måtte gå som den gik. 


Bodyweight: 69,5 kg

Min trækserie lød således:
73 kg - kiks

73 kg - kiks
73 kg

Min stødserie lød således:
91 kg
95 kg - kiks
95 kg

2-kamp @ 168 kg = Sølv

IK99's piger bestående af Tina, Kristina og jeg fik ligeledes en Bronze i Nordic Leauge.


Kommentar: Efter DM hold i maj måned har min krop ikke helt villet være med. Jeg i flere omgange haft flere småskader som har holdt mig fra og kunne løfte. Det betyder også at jeg første små 3 uger for NM begyndte og løfte igen - til trods for den korte træningsperiode og en del tekniske ændringer har træning kørt ok. Mine løft har ikke siddet i skabet, men jeg har været fortrøstningsfuld. 

Min opvarmning til træk gik rigtig godt, og jeg følte mig klar. Satte 73 kg meget fint inden jeg skulle ind og starte på samme vægt. Første forsøg kommer fra mig i starten dog med masse af fart og jeg smider da bagover. Det samme sker i andet forsøg! En smule presset over, at skulle ud i tredje forsøg for og hive min startvægt på strakte armen, men på plads kom den! Ikke noget kønt løft med godkendt 3-0. Jeg havde på konkurrenceplateauet enormt svært ved at finde min start. Det er ingen undskyldning men desværre var plateauet meget ujævnt og jeg kunne ikke bare lige trække stangen til mig. Sur og irriteret - men anden halveg og stød skulle nailes, så tilbage i opvarmningen og starte forfra.

Opvarmningen til stød gik også helt fint - mine opadstød sad indtil 85 kg virkelig godt! Lidt sjusket kikser jeg 90 kg i mit sidste opvarmingsforsøg, men beslutter sammen med Anders fortsat og starte på 91 kg! Et vend der bliver løbet op og et ok opadstød, og første forsøg var godkendt. I andet forsøg bliver min vend lidt som det plejer, rundt på plads og ned og sidde død. Hurra for stærke ben! I opadstødet får jeg sluppet spændet i maven og kan ikke holde den. Tredje forsøg - samme vend men tilgengæld et skide godt opadstød! 95 kg godkendt! 

Med min laveste 2-kamp i noget der ligner 2 år er det lidt underligt og sidde med en sølvmedalje. Ja, jeg havde besluttet mig for at det måtte gå som det gik. Kan alligevel ikke lade være med og være lidt skuffet over mig selv, men må bare arkende at formen slet ikke er der endnu. Jeg skal tilbage til træningslokalet og have en hulens masse løft - så jeg til VM i November forhåbentlig er i en noget bedre form, og kan repræsenteret Danmark lidt bedre!

Tusinde TAK for alle jeres søde beskeder - og ikke mindst support under weekendens NM! I er guld værd! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar