søndag den 5. oktober 2014

AL Bank Cup 2014!

I denne weekend blev der afholdt AL Bank Cup 2014. Igen i år havde AK Jyden i Aalborg gjort et godt stykke arbejde, og fået lavet et super fint set-up. De sidste par år har stævnet været afholdt på en dag, men pga den store efterspørgsel havde de i år udvidet stævnet igen til to dage. I går lørdag løftede alle herrerne og i dag søndag løftede alle pigerne. Tak for et super godt stævne!


Bodyweight: 69,0 kg.

Min træk serie lød således: 

70 kg - kiks
70 kg
75 kg

Min stød serie lød således:

85 kg
90 kg
95 kg


2-kamp @ 170 kg = B-kval til EM i April!!


Kommentar: Det sidste lille halve år har som de fleste efterhånden ved været noget af en rutsjetur. Jeg har mentalt været enormt udfordret og flere gangen været ved og give op, og kaste håndklædet i ringen. Jeg tog en beslutning/satte mig et mål for godt et års tid siden - målet er og kvalle til VM i Texas i 2015. Et VM som jeg tror og håber bliver noget af det største jeg kommer til og opleve som vægtløfter. Et VM og et mål som har holdt mig kørende og gjort, at jeg ikke har kastet håndklædet i ringen - jeg sætter mig ikke et mål for og give op!


Da jeg for nogle uger siden blev klar over, at den højre albue også skal en tur under kniven, men at det først kunne blive efter denne konkurrence, snakkede jeg med Anders om hvad planen på den korte bane skulle være. Anders lagde ikke skjul på, at han gerne ville have at jeg løftede i dag, men at beslutningen i sidste ende selvfølgelig var min egen. På det tidspunkt må jeg indrømme, at jeg på ingen måde hverken mentalt eller fysisk følte mig klar til og skulle i konkurrence om små to uger. Vi blev enige om og kører træningen med henblik på, at jeg ville løfte for så og tage den endelige beslutningen når vi nærmede os denne weekend. Jeg var fredag, for en uge siden, oppe og kører tungt for første gang - det blev til 71 kg i træk og 85 kg i stød. Ikke specielt tungt og langt fra min tidligere form.

Nå til stævnet i dag! Ud fra mine tunge løfte sidste fredag blev jeg meldt til egentlig lidt højt 70/80. Jeg har tendens til og blive enormt nervøs, og denne gang var da heller ikke nogen undtagelse! Jeg prøvede mentalt nogle nye ting, som må siges og have virket. Jeg følte mig under opvarmningen noget mere afslappet end hvad jeg ellers plejer og være. 

Træk opvarmningen kørte stille og roligt - her var jeg tilmeldt lidt højt og vidste at jeg næppe skulle øges. Jeg træk 70 kg helt fint i opvarmningen og gik som standard ind og startede med og kikse den! Hov - ind igen og dejligt og være tilbage! I tredje satte Anders mig på 75 kg - de kom fint på plads og så var jeg ellers tilbage på plateauet. 

I stød var jeg tilmeldt på 80 kg, men efter og være kommet i gang kunne jeg mærke at jeg var klar til mere og sagde til Anders, at hvis 80 kg sad fint i opvarmningen ville jeg starte på 85 kg. Det gav lidt udfordringer i opvarmningen, da det gav 10-15 løft mere inden det blev mig. Det klarede vi og jeg fik lavet nogle af de bedste stød! 85 kg og 90 kg sad lige i skabet og derfor satsede vi lidt i tredje forsøg og gik på 95 kg - bum og nu var jeg for alvor tilbage! 

Jeg kan slet ikke beskrive hvor lettet, lykkelig og ovenud tilfreds jeg er med dagens "in between surgery" comeback! Jeg har på intet tidspunkt turdet håbe på et resultat som dette og tilmed lave kvalifikation til næste års EM! Jeg kan nu trygt lægge mig under kniven på fredag velvidende, at jeg kommer endnu stærkere tilbage og vil glæde mig til et 2015 som forhåbentligt bliver mit år! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar