søndag den 23. februar 2014

DM 2014!

I går lørdag blev der afholdt de danske mesterskaber i vægtløftning 2014. Igen i år havde man valgt og gentage succesen fra sidste år, og vi løftede derfor på to plateauer. Det var som sidste år lidt udfordrende, men jeg syntes at Frank og A.K. Atlas havde gjort alt for, at gøre det så let for løftere og trænere så muligt. Virkelig et flot og fedt set-up! Tak for et super godt stævne!


Bodyweight: 68,3 kg.

Min træk serie lød således:
76 kg

80 kg
82 kg - Fail

Min stød serie lød således:
92 kg

96 kg - PR (+2 kg)
100 kg - PR (+6 kg)


2-kamp @ 180 kg - Dansk Rekord & PR // 1. plads i træk, stød og 2-kamp! // Sinclair: 227,25 point & dagens bedste kvindelige løfter! :dance:


Kommentar: Efter et par uger hvor træningen bare har kørt derudaf med 120 kilometer i timen, kom jeg i sidste uge lidt ned på jorden igen! Teknikken sad ikke i skabet og knæet begyndte og drille igen. I onsdags så meget, at jeg ikke kunne abstrahere fra det - men takket være min mirakelmager Nikolaj Kaufmann, som tog mig ind i torsdag bare fordi - mærkede jeg INTET til knæet hverken fredag eller i går lørdag! Af hjertet TAK - det er fantastisk og have en behandler som dig! 


Jeg har glædet mig til DM i lang tid, og kunne mærke at det nok også var med til og gøre mig mere nervøs men i går på en lidt anden måde end jeg plejer. Jeg kunne mærke hvordan der efter CWC var flere der havde forventninger på mine vegne hvilket jo er super fedt, men samtidig også ligger et vist pres på en. 

Jeg havde valgt og spise lidt igennem, da der ikke var nogen grund til og veje ind alt for let! Min opvarmning til træk gik okey - jeg var lidt sløv om at komme i gear og skulle arbejde lidt med, at finde fokus. Først da jeg kom på 65 kg begyndte jeg og føle, at nu skulle den fandeme have for ellers ville det ikke blive godt det her! Vi valgte og starte mig på 76 kg - en sikker vægt og jeg var i gang. Derefter lå valget mellem 79 og 80 kg - jeg var ligeglad, så Anders satte mig selvfølgelig på 80 kg. Godkendt og videre til tredje og sidste forsøg - 82 kg! Blev lidt ivrig og kom lidt på tæerne = underkendt!

Stød opvarmningen gik denne gang til gengæld rigtig godt! Efter de sidste par stævner hvor det hele har føltes virkelig tungt, var det slet ikke sådan i går! Jeg var tilmeldt på 92 kg hvilket vi bare holdte for og sikre mesterskabet! Første prioritet var at vinde guld - andet forsøg og anden prioriteten var rekorder! Derfor skulle jeg også på 96 kg i andet forsøg for, at sikre mig den danske rekord i 2-kampen i -69 kg klassen! Easy-peasy og en dansk rekord var i hus - sidste stød var derfor ren bonus og leg! Efter og have vendt og opadstødt 100 kg fra blok for et par uger siden, havde jeg inde i mig selv en lille drøm om at de 100 kg fra gulv skulle komme i går. Jeg vidste, at det hele skulle spille og der skulle arbejdes for det! BUM 100 kg i stød! One Happy Girl!

Alt i alt et helt FANTASTISK stævne! Jeg er ovenud lykkelig for gårsdagens resultat!

Igen igen kan jeg kun sige tusind tak til min træner Anders, mine skønne klubkammerater, BY MOXY og alle i andre for støtten! Uden jer ville det ikke være ligeså sjovt!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar