lørdag den 18. april 2015

EM 2015 - Fantastisk oplevelse!

EM 2015 er overstået og wauw! I torsdags løftede jeg til mit kun andet store internationale mesterskab. De europæiske mesterskaber blev i år afholdt i Tbilisi i Georgien - en by og et land jeg har været meget spændt på og skulle til. Ingen tvivl om at det er et fattigt land, hvis ikke bygningerne står halvfærdige så er de lige ved at falde sammen. At byen er slidt og i gang med, at blive bygget op var bestemt ikke til og se i hele EM set-up'et! Træningshallen var sprit ny, ja faktisk ikke helt færdig endnu, og hele set-up'et i konkurrencehallen var virkelig fint! Der vil altid være ting som kunne være gjort anderledes, men alt i alt syntes jeg de havde gjort et godt stykke arbejde - specielt set-up'et omkring scenen var virkelig fantastisk! Jeg ankom mandag eftermiddag for lige, at have et par dage til og vende mig til det dernede inden det skulle gå løs i torsdags! 


Bodyweight: 67,72 kg.

Min træk serie lød således: 

74 kg
77 kg
80 kg - kiks

Min stød serie lød således:

94 kg
98 kg
100 kg - kiks

2-kamp @ 175 kg = VM C-kval!


Kommentar: Efter et godkendt DM hvor alt i kroppen gjorde ondt, har min træning frem mod EM været en hel anden end den normalt ville have været. Anders og jeg har, tror vi, fundet den træningsform som jeg pt kan holde til. I hvert fald har jeg siden DM kunnet gennemfører mine træninger - og jeg render ikke rundt og har ondt her, og der og alle vegne! Altså det så godt ud frem mod EM.


Jeg vågnede i torsdags med en rigtig god fornemmelse i kroppen. Jeg følte mig klar og kroppen føltes god - og ganske rigtigt, allerede i starten af opvarmningen kunne jeg mærke at kroppen var med! Anders havde tilmeldt mig på 73 kg i træk - en vægt jeg har startet på flere gange så det passede mig fint. Min opvarmning kørte rigtig fint og efter og have sat 72 kg let i opvarmningen besluttede vi og øge startvægten til 74 kg. De 74 kg var rigtig fine, så andet forsøg blev sat til 77 kg. De 77 kg var virkelig gode og nok et af de bedste træk jeg har lavet i lang tid! Tredje forsøg blev sat til 80 kg - desværre stresser jeg lidt og får ikke spændt ordentligt op så den kommer lidt fra mig. Lettere irriteret og sur på mig selv, men videre til stød skulle jeg jo.

Stød opvarmningen gik ikke helt ligeså godt som i træk, jeg fik ikke rigtigt gang i mine vendinger. De sad fremme - jeg var tilmeldt på 92 kg, de blev dog øget til 94 kg efter jeg endelig i anden omgang fik sat 90 kg helt fint og fik lidt mere tænding på. De 94 kg var lette og godkendt! Andet forsøget på 98 kg var okey - igen en mindre god vending gav mig mindre overskud til opadstødet som jeg da også var på en mindre "gå-tur" med, men godkendt var den! I tredje forsøg blev vi enige om og være konservative og ikke satse, så der kom "kun" 100 kg på stangen og ikke de 103 kg som måske ville være oplagt og = dansk rekord. Det er sjældent at jeg kikser en vendinger og jeg kan stadig ikke sige hvad der skete - men formentlig falder jeg lidt sammen da jeg trykker ud af bunden. Jeg taber stangen fremover på vej op af vendingen og den er selvfølgelig underkendt. Ærgerligt, men de 98 kg er trods alt mit andet bedste stød nogensinde.

Mit samlede resultat i torsdags blev altså 175 kg hvilket også er = VM C-kval. Der skal ikke være nogen ingen tvivl om, at jeg havde håbet på mere og at jeg lige skulle have lov til og være skuffet eller nok snarer irriteret for en stund. Jeg har til trods for nedsat træning og "manglende" tunge løft i kroppen følt mere klar end jeg længe har følt mig. Jeg har glædet mig til dette EM og ikke være et nervøst nervevrag som sidste år. Her nogle dage efter kan jeg kun være ovenud tilfreds med mit resultat - med to albueoperationer og flere mindre set-backs det sidste år som har gjort optakten til dette EM utrolig svært, er det dejligt og kunne komme hjem med en tangering af min anden bedste 2-kamp nogensinde.

Dette EM er en af mine absolut bedste konkurrencer rent mentalt - mit fokus var virkelig godt, og mine to kiks på hhv. 80 kg og 100 kg er uden tvivl ikke pga manglende styrke men manglede løft - jeg troede virkelig på begge løft! Alt i alt var dette EM en fantastisk oplevelse og jeg NØD, at stå på scenen!

TUSIND TAK for al jeres support og alle jeres søde opbaknings beskeder jeg har modtaget på diverse sociale medier de sidste par uger! I er guld værd! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar