søndag den 22. februar 2015

Dansk Mester 2015!

I går lørdag blev der afholdt Danske Mesterskaber 2015! Det blev i år afholdt af HG Vægtløftning/Styrkeløft i Herlufsholm Idrætscenter i Næstved. Ligesom de sidste par år blev der igen i år løftet på to plateauer. HG havde lavet et super fint set-up, med god plads til opvarmning. 

Bodyweight: 67,5 kg.

Min træk serie lød således: 

73 kg
76 kg
79 kg - kiks

Min stød serie lød således:

91 kg
95 kg
99 kg - kiks

2-kamp @ 171 kg


Kommentar: Efter et rigtig godt comeback til CWC havde jeg håbet på og være i bare en smule bedre form til DM. Nogle lidt turbulente og på ingen måde optimale træningsuger havde sat mine egne forventninger kilo mæssigt lidt ned og jeg havde kun et mål i går - jeg skulle løfte det der skulle til for og vinde!

Jeg har siden CWC døjet med forskellige små skader, som tilsammen har fyldt rigtig meget og flyttet mit fokus. Ligesom til CWC døjer jeg fortsat en del med min højre arm, primært håndled og skulder, og i går var da heller ingen undtagelse. Småskadet eller ej, så havde jeg besluttet mig for at løfte og forsvare min titel i -69 kg klassen!

Opvarmningen til træk gik rigtig fint, jeg tog mig god tid til og få varmet den højre arm op, så den forhåbentlig ville skabe så få problemer så muligt. Jeg havde noget usædvanligt en del løft på de lette kilo, men da jeg så fik skudt mig ind kørte vi hurtigt op og 73 kg blev min startvægt. 73 kg i første forsøg og så var jeg i gang! Det var dejligt og sætte det første løft for engangsskyld. Derefter satte Anders mig på 76 kg - ikke noget flot eller pragt løft men godkendt var det! I tredje forsøg gik vi på 79 kg, for og hente lidt kilo inden stød mod Sarah da kampen godt kunne gå hen og blive tæt. Spørg mig ikke hvad der skete - jeg har aldrig gjort det før, men det var som om jeg glemte hvad jeg skulle da jeg startede mit hiv. Så ja, jeg lavede kun et hiv på de 79 kg. Et hiv er i min verden på inden måde okey, det er ikke et forsøg - men sket er sket! Det skulle rystes ud af hovedet og så skulle fokus ligge i stød.

Stød opvarmningen gik på ingen måde som jeg havde håbet! Banen var fin, men det hele føltes afsindigt tungt! Ærligt, da jeg stødte 85 kg ude i opvarmningen gik det op for mig, at jeg havde 4 meget tunge stød tilbage! 90 kg i opvarmningen og 3 stød på plateauet! Det var på flere måder en underlig konkurrence i går, inden mit sidste opvarmningsløft gik jeg uden og tænke over det hen til Anders og bad ham slå mig i hovedet - jeg var helt væk og håbede det ville få mig til og vågne lidt op! Startvægten blev sat til 91 kg og bum da jeg kom på plateauet gik det hele heldigvis noget bedre end i opvarmningen! Mine vendinger sad godt og gav mig ro til opadstødet. I andet forsøg gik vi på 95 kg, samme vægt som Sarah, så den skulle med - godkendt! Herefter blev det Sarah's tur på de 95 kg, desværre kiksede hun i to omgange og det danske mesterskab var hermed hjemme. I tredje og sidste forsøg satte Anders mig på 99 kg - vendingen var fin, men jeg blev nok en smule overrasket over at vendet var så fint, at jeg fik skudt opadstødet afsted med alt hvad den kunne klare. Og well - det er næppe sådan man får sit opadstød! 

Mit samlede resultat i går blev altså 171 kg, og et enkelt kilo mere end til CWC. Jeg kom med et mål - og jeg gik med mit mål indfriet = en glad Karina! Jeg er ovenud tilfreds for mit resultat og mit danske mesterskab!

Tusind tak for al jeres support og alle jeres søde opbaknings beskeder jeg modtog på diverse sociale medier i går! I er guld værd!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar