søndag den 6. oktober 2013

AL Bank Cup 2013!

I går lørdag blev der afholdt AL Bank Cup 2013 i Aalborg. Et stævne som førhen har været en del af holdturneringen, men er nu taget ud af programmet og er "blot" et almindeligt stævne. Endnu en gang var det lykkedes for AK Jyden at stable et super fedt arrangement på benene!
Perioden frem mod stævnet har været en smule blandet. Efter Nordiske havde jeg en del uger med almen fysisk og lette træninger. Min krop var brugt og træt og havde derfor brug for lidt pause. Det gjorde også, at Anders og jeg hurtigt blev enige om at AL Bank Cup 2013 ville blive et stævne, som vi tog på dagen. Min træning har derfor på ingen måde rigtigt været sæt ned i hverken volume eller kilo. Det var ligeledes også et stævnet hvor muligheden for, at prøve og satse og eksperimentere lidt mere var.

Bodyweight: 66,7 kg.

Min træk serie lød således:
73 kg - fail
73 kg
79 kg - fail

Min stød serie lød således:
87 kg
90 kg
- kg - afstod, guldet var hjemme

2-kamp: 163 kg // Sinclair: 208,8 point // Guld @ dagens stærkeste kvinde


Kommentar: Da jeg vågnede lørdag morgen følte jeg mig meget træt og faktisk ikke særlig oplagt. Jeg var blevet snottet og følte mig ikke på toppen. Det skulle dog ikke afholde mig fra at løfte, nu var jeg taget turen hele vejen til Aalborg så kunne jeg ligeså godt løfte hvad jeg kunne, derfor blev startvægtene også sat lidt moderat 70/85 kg. Jeg vejede ind lettere end nogensinde - 66,7 kg! Det var hverken ventet eller helt optimalt! Sarah og jeg skulle først løfte i anden gruppe så efter lidt mad valgte vi, at gå en lille tur og få lidt luft og gang i kroppen.

Min opvarmning til træk gik meget sløjt og jeg havde virkelig svært ved, at finde fokus og den tænding på jeg ellers er god til og finde frem. Det var lidt so so, men vi endte alligevel med at øge mig til 73 kg, da jeg fik sat både 70 kg og 72,5 kg virkelig godt i opvarmningen. Endelig blev det mig - i første forsøg kom jeg lidt hælene og kunne ikke få den stabiliseret. Andet forsøg - BUM 73 kg meget let - så kom valget skulle vi køre sikkert eller satse stort, vi satsede og øgede til 79 kg i tredje og sidste forsøg, hvilket ville være ny PR og Dansk Rekord. Desværre, blev jeg lidt for ivrig og fik ikke hevet det helt højt nok og kunne ikke komme under.

Videre til stød - efter i onsdags hvor mine vend virkelig ikke kørte var jeg meget spændt på hvordan det ville gå i går. Surprise så sad de på ingen måde lige i skabet og der skulle arbejdes for hvert et løft - min krop blev virkelig sat til vægs og det var tungt! Anders havde egentlig sat til mig, at vi bare holdte de 85 kg, som startvægt og tog det stille og roligt - men Ine Andersson gik på 85 kg og fik den i tredje forsøg - hvilket betød at jeg skulle op og støde 89 kg for, at vinde. Derfor 87 kg i første - jeg lavede min nok hidtil dårligste vending! Hvordan jeg formåede og få den op aner jeg ikke - men men men, til gengæld er mine opadstød blevet så meget bedre, så no problemo og de kom over hovedet. Andet forsøg blev sat til 90 kg - igen en ikke særlig flot vending, men et sikkert opadstød. Guldet var hjemme og jeg valgte, at afstå fra mit tredje forsøg i stød.

Efter stævnet sidder jeg nu med en meget blandet følelse i kroppen. En følelse af, at jeg gjorde hvad jeg kunne - der var simpelthen ikke kræfter til mere og på den anden side også lidt skuffet fordi jeg ved, at jeg er så meget stærkere og har kapacitet til meget mere! Et meget lærerigt stævne, hvor jeg formåede og yde hvad der skulle til for, at vinde!:)



Træning efter konkurrencen:

Ben bag: 60 kg (5 reps) - 70 kg (4 reps) - 80 kg (3 reps) - 90 kg (3 reps) - 100 kg (3 reps x 3)

Sit ups: 100 reps @ 5 kg
 

Chin ups: 5 - 4 - 3 - 2 - 1 reps





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar