onsdag den 11. juni 2014

1 stk. operation coming up!

I dag er stået på en MR skanningen samt en samtale med lægen. Jeg har efter røntgenbilledet i fredags mentalt forberedt mig på, at det nok ville ende i en operation. MR skanningen viste da også at en kikkert undersøgelse/operation er nødvendig. Jeg har en god slat løsrevne bruskstykker (mus), som skal ud før albuen bliver bedre. Bruskstykkerne ligger "midt" i albuen og kommer i klemme. Hvor stor skade der ellers ligger inde i og omkring albueleddet kan de først se når de får åbnet op. Hvis alt går som planlagt skal jeg på operationsbordet allerede i næste uge.

Det er aldrig sjovt og skulle en tur på operationsbordet, men der er ingen vej udenom - bruskstykkerne forsvinder ikke af sig selv. Tiden efter operationen afhænger helt af hvor meget de skal "rydde op" - hvis blot det er bruskstykkerne (musene) der skal ud, vil der kun gå 2-3 uger hvor det hele lige skal hele og falde på plads. Hvis det kræver "oprydning" tør lægen indtil videre ikke sætte en tidshorisont på forløbet.

Mentalt har de sidste par måneder været virkelig hårde og noget af en rutsjetur. Jeg har, siden jeg startede med vægtløftning, haft mange skader. Skaderne har dog aldrig før været i dette omfang - jeg vidste tilbage i april med det samme, at den var gal, at denne gang var det ikke godt! Smerterne var anderledes end hvad jeg før havde haft og vedvarende! Rutsjeturen stopper forhåbenligt her - jeg er glad for, at jeg nu har fået en afklaring og at der allerede er sat handling igang! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar