mandag den 19. august 2013

Nordiske Mesterskaber 2013!

I lørdags blev der afholdt Nordiske Mesterskaber 2013. Det foregik for første gang i mange år på Island, nærmere i byen Akureyri. Islændingene havde gjort et virkelig godt stykke arbejde, og stablet et super fedt arrangement på benene.
Jeg har som sagt døjet en lille smule med mit venstre håndled ugerne op mod mesterskabet, men med behandlinger fra Nikolaj, som havde fået nogle af smerterne væk, følte jeg mig virkelig klar! Træningen, efter min ferie i USA, er gået rigtig godt, så mine forventninger til mig selv var store!

Bodyweight: 68,0 kg.

Min træk serie lød således:
73 kg - fail
73 kg
78 kg - Ny PB & dansk rekord!

Min stød serie lød således:
87 kg
92 kg - Ny PB
95 kg - fail


2-kamp: 170 kg = Ny PB = EM B-kval // Sinclair: 215 point = Ny PB // Sølv i 63-69 kg klassen

Nordic League for Club Teams: Guld til IK99, Sarah & jeg!



Kommentar: Virkelig et fedt stævne! Lørdagen startede meget tidligt med indvejning mellem kl. 8-9, og stævne start kl. 10! Da vi desværre ikke var så mange piger i år, havde de på kongressen fredag aften besluttet, at komme alle pigerne i en gruppe. Opvarmningen gik rigtig fint, og vi valgte og sætte mig på 73 kg i første forsøg, som jeg så gik ind og kiksede - ups! ](*,) Den føltes lidt tung fra gulvet, så i stedet for og vente for at få stangen med - gik det hele alt for stærkt. I andet forsøg fik jeg de 73 kg helt fint, og så var der ikke så meget og gøre end og sætte mig på 78 kg! Godkendt 3-0 og ny PB & dansk rekord i træk! :dance: Opvarmningen til stød gik okey - har haft bedre stød, men på plads kom de, så startvægten blev sat til 87 kg. Første forsøg på 87 kg var rigtig godt og godkendt - herefter sagde Anders egentlig 91 kg, men det fik jeg hurtigt ændret til 92 kg, da det ville give mig en 2-kamp på 170 kg = EM B-kval. De 92 kg blev vendt, stødt og godkendt - ny PB i stød og EM B-kval var i hus! :banana: Tredje forsøg blev sat til 95 kg, en vægt jeg aldrig havde vendt fra gulv før, men både vendt og stødt fra blok - så hvorfor ikke! Fik den vendt ganske fint, stressede lidt - men stressede så lidt for meget i opadstødet, og får den ikke på strakte armen! Nye PB hele vejen igennem og en masse positive ting teknisk og tage med hjem! Mine vendinger var markant bedre end hvad de har været længe, ingen gardiner som ellers har været tedensen de sidste par stævner og en stor bunke selvtillid til hovedet! :)




 
Turen kort fortalt:
Vi mødtes fredag den 16. august kl. 6.20 i terminal 3 i Københavns lufthavn. Kl. 8.00 fløj vi til Keflavik, tog en bus fra Keflavik lufthavn til Reykjavik lufthavn, fløj fra Reykjavik til Akureyri, for til sidst at blive hentet i en taxa og kørt ud til vores hotel/vandrehjem i Akureyri. Det så kaldte hotel, var nok nærmere et vandrehjem, da det var med toilet og bad på gangen. Vandrehjemme lå få 100 m fra sportshallen hvor stævnet og al bespisning foregik. Da vi ankom til Akureyri, gik vi mere eller mindre direkte over i sportshallen, for lige at se stedet an og for lige, at få gang i kroppen. Sarah og jeg lavede en meget let træning bestående af lidt opvarmning og nogle helt lette træk og stød. Resten af fredagen gik med afslapning, en gåtur ned i byen Akureyri og breifing om stævnet.

Lørdagen siger sig selv - konkurrencedag! Efter stævnet havde vi nogle timer inden banketten kl. 20 - de blev brugt fornuftigt i det udendørs badeland! Banketten var meget stille og rolig, her blev først uddelt de sidste præmier - Nordic League for Club Teams, her gik 1. pladsen og guldet til Sarah og jeg (IK99)! Efterfølgende skulle der kåres den bedste nation både for kvinder og for mænd - endnu en 1. plads, denne gang til samtlige af de danske piger! Tillykke til os! :woot:

Så blev det søndag og tid til, at rejse hjem! Vi blev hentet tidligt søndag morgen og kørt til Akureyri lufthavn for, at flyve til Reykjavik. I Reykjavik havde vi 5-6 timer før vi skulle flyve fra Keflavik og tilbage til København - så for at slå timerne fornuftigt ihjel, havde Anders, Sarah og jeg besluttet os for, at tage i "The Blue Lagune"! Hold op hvor var det lækkert og flot! :wub: Ren afslapning og wellness i nogle timer, inden turen gik mod Keflavik og København!


 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar