mandag den 11. maj 2015

Danske mestre for hold 2015!

I lørdags blev der afholdt de Danske Mesterskaber for hold 2015! Igen i år skulle det hele afgøres i Aalborg med Sportshøjskolen som arrangører. De havde ligesom sidste år gjort alt for, at skabe de bedste mulige rammer - og tilmed sørget for livestream gennem hele dagen, så alle interesserede havde mulighed for at følge med i fighten. Der var på både dame- og herresiden lagt op til et par tætte fighte! 


Bodyweight: 68,1 kg.

Min træk serie lød således: 

74 kg
78 kg - kiks
78 kg

Min stød serie lød således:

92 kg
98 kg - kiks
100 kg - kiks

2-kamp @ 170 kg


Kommentar: Det er kun 3 uger siden jeg løftede til EM, så træningen fra EM og frem mod DM hold har primært været og holde styrken vedlige, og rette nogle teknisk ting ind. Min start position er blevet ændret, hvilket da måske ikke er helt normalt så tæt på en konkurrence, men jeg må ærligt sige at trods mange frustrationer har det helt sikkert været godt - og vil på sigt blive bestemt være det helt rigtige! 


Jeg var ugen op til DM hold småsyg, og var nok stadig egentlig ikke 100 % frisk i lørdags, men jeg var opsat på at vi skulle vinde og jeg skulle løfte røven ud af bukserne uanset hvad. Alt hvad er hed ondt af mig selv blev sat til side - det var en holdkonkurrence, så det var ikke kun mig selv jeg skulle stå til ansvar for denne gang! Jeg vågnede lørdag med snot i hovedet og følte mig bestemt ikke frisk. Jeg gik en lille tur sammen med Kristina og Sarah for og få gang i kroppen - og ellers var det bare og tage en masse tøj på og holde kroppen varm.

Jeg tog mig god tid til og få gang i mine skuldre og knæ. Opvarmningen til træk gik rigtig fint, løftene sad ikke lige i skabet men kom over hovedet uden problemer - jeg følte mig klar og kiloene føltes meget lette! Første forsøg blev sat til 74 kg - godkendt 3-0. I andet forsøg ville Anders melde 77 kg, men 74 kg var lette så jeg sagde 78 kg. En lidt stresset start og løftet sad en lille smule foran. I tredje holdte vi de 78 kg - og efter en bedre start kom de da også op og var godkendt.

Stødopvarmningen gik ligesom træk helt fint. Det var igen ikke perfekt løft, men det hele føltes igen ganske let og jeg kunne mærke der var til mange kilo i dag. Vi holdte min startvægt lidt konservativt på 92 kg - primært for at sikre en 2-kamp og formentlig det danske mesterskab. Ganske rigtigt med de 92 kg var mesterskabet hjemme til IK99's piger, og jeg kunne derfor få lov og lege lidt i mine sidste stød. Anders satte mig i andet forsøg på 98 kg - en god vending, men et lidt for kort afsæt i mit opadstød pga. en krampelignende spændthed i lægmusklerne gav mig tre røde lamper. Da vi allerede havde vundet kunne jeg ligeså godt udnytte muligheden for, at teste mig selv på en lidt tungere vægt. 100 kg blev der meldt og efter nok den bedste vending jeg har lavet på 100 kg ud af de nu tre gange jeg har vendt den var jeg overbevidst om at den nok skulle være der. Et fint afsæt gjorde at stangen kom hurtigt på strakte arme, nok også så hurtigt at jeg blev helt overrasket og glemte alt om at spænde i min core! Virkelig dumt! 

Efter tre uger med ny start og sygdom, er jeg virkelig imponeret over mig selv! Jeg er vildt ærgerlig og bitter over ikke og have fået de 100 kg med, men jeg går på sommerferie velvidende om at det helt sikkert endelig går den rigtig vej, og at den nye start nok skal give pote! 

Tak til alle IK'ere for en hyggelig weekend i Aalborg!




Guld til IK's piger & Sølv til IK's drenge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar