mandag den 30. september 2013

Dagens træning!

Opvarmning:

3 runder af:
20 x mavebøjninger
10 x rygbøjninger

2 runder med tom stang:
5 x trækben
3 x trækbalancer
3 x træk fra hæng

Vægtløftning:

Træk hel fod: 35 kg (3 reps) - 45 kg (3 reps) - 55 kg (2 reps) - 60 kg (2 reps) - 65 kg (2 reps) - 70 kg (1 reps - fail på 2. rep) - 70 kg (2 reps)

Vend fra blok o.k./OP: 45 kg (2+2 reps) - 65 kg (2+2 reps) - 75 kg (2+2 reps) - 80 kg (1+2 reps) - 85 kg (1+2 reps x 2) - 90 kg (1 + 1 reps x 2)

Stødhiv: 65 kg (4 reps) - 85 kg (4 reps) - 95 kg (3 reps x 3) - 100 kg (3 reps)

Skulderhiv: 15 kg (10 reps x 4)


Kommentar: Rigtig fin træning, men meget fokus på at få stangen med fra gulvet. Lise sagde for en uges tid siden, at jeg burde overveje og trække skuldrene mere tilbage i min start - jeg er meget fremad roteret i mine skuldre, som gør at stangen trækker lidt væk fra mig. Jeg har ikke haft overskud til, at rette så meget teknik, men prøvede i dag på mine vend fra blok og fokusere meget på det. Og TAK til Lise, for lige umiddelbart virker det som om jeg får et mere lige tryk og kan arbejde mere op langs kroppen - altså stangen får ikke lov til, at trække lidt væk som jeg ellers har haft tendens til. Jeg glæder mig nu meget til, at skulle lave vend på onsdag og få testet om det virkelig kan passe - at så lille en ændring kan gøre mine vend så meget lettere! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar