fredag den 27. november 2015

World Championship 2015!

VM debut - check og WOW! At få lov til og stå på den helt store scene er i sig selv en kæmpe oplevelse og shit hvor jeg elsker at stå dér! Jeg har den senere tid følt mig rigtig stærk og min krop er virkelig begyndt, og ville lege med så der er ingen tvivl om at jeg havde nogle drømmemål og nogle forventninger til mig selv. Jeg følte mig trods det sene konkurrence tidspunkt rigtig frisk og meget stærk! Jeg skulle ikke kæmpe for og komme i vægt - hvilket også betød at jeg kunne holde mine nerver på et okey niveau.
Amerikanerne havde ikke sparet på noget - set-up'et både i training hall og i competition hall var helt fantastiske, og man var ikke i tvivl om at man var i Texas! Det siges og have været det største VM siden 90'erne - så det siger vel ikke så lidt. 
 

Bodyweight: 68,33 kg

Min trækserie lød således:
74 kg

77 kg
79 kg - kiks

Min stødserie lød således:
95 kg
99 kg
101 kg - kiks

2-kamp @ 176 kg

 

Da min gruppen var den sidste og meget sene gruppe var de en lille smule forsinket, og vi kom først ind i opvarmningen lige inden præsentationen. Her ville de i første omgang ikke give os ekstra tid til opvarmning hvilket betød at jeg ville have 10 minutter efter præsentationen og og varme op! Vi fik dem dog overtalt til og få 15 minutter, men det betød stadig at min trækopvarmning blev en smule stresset. Jeg kunne heldigvis holde hovedet koldt og løftene sad egentlig okey og derfor valgte vi og starte på 74 kg. En lidt nervøst første løft, men det var godkendt og jeg var i gang. Herefter gik vi 77 kg som nok er et af de bedste træk jeg har lavet i nyere tid. Anders og jeg havde på forhånd aftalt at vi ville være lidt mere konservative i træk, da min træktræninger frem mod VM mildest talt ikke har været gode - vi valgte derfor kun og gå på 79 kg i mit sidste forsøg. Desværre, kom jeg lidt for meget på hælene og jeg tte en tur baglæns på numsen. 

Til stød havde til gengæld helt vildt lang tid, så jeg kom nok til og sidde og falde lidt i staver. Mine vendinger har de sidste par træninger i Houston været virkelig gode, men det var lidt som om at timingen bare ikke var der tirsdag aften. De var i hvert fald ikke særlig gode og det kostede nogle kræfter til opadstødene. Jeg satte 92 kg i opvarmningen fint og vi besluttede derfor og starte på 95 kg. En ok vending og et godt opadstød betød også at Anders satte min på 99 kg i mit andet forsøg. Igen en lidt tung vending men et godt opadstød og 99 kg var godkendt! Herefter fik jeg valget i mellem og gå på 101 kg som ville betyde at jeg slog islandske Katrin og være ny PR eller 103 kg som ville være PR og ny dansk rekord. Jeg valgte de 101 kg da jeg vidste at vendingen skulle sidde lige i skabet hvis jeg skulle have de 103 kg med hjem. Da ingen af mine vendinger havde siddet særlig godt og jeg kunne mærke at jeg havde svært ved, og finde det sidste hidsighed frem valgte jeg de 101 kg. Det blev igen en tung og dårlig vending men op kom jeg dag - hurra for stærke ben! Desværre blev opadstødet lidt sjusket og stangen kom til og sidde lidt foran mig, så jeg ikke kunne kom på plads under stangen. Øv!

Jeg ender altså med 77 kg i træk og 99 kg i stød, med to ærgerlige kiks på hhv. 79 kg og 101 kg., og en 2-kamp på 176 kg hvilket er min bedste 2-kamp post-albueoperationer. At jeg laver mit bedste resultat siden Februar 2014 skal jeg bestemt være glad, stolt og tilfreds med - men når det er sagt så er jeg samtidig også skuffet, bitter og ærgerlig over ikke og få mere med hjem. Jeg er i den nok bedste fysiske form jeg nogensinde har været i og jeg følte mig i tirsdag stærk og klar. Desværre halter teknikken når jeg virkelig skal lukke op for gassen - så det er tilbage i træningslokalet og arbejde videre!

Af HJERTET TUSINDE TAK for alle jeres søde beskeder, billeder, snaps, støtte osv. I er guld værd!


Og endnu mere tak til min familie som havde taget turen til USA for og heppe på mig, min træner Anders, mine træningsbuddies i IK99 og ProAlign.









 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar