søndag den 8. november 2015

Øst Mesterskaber 2015 + èn Dansk Rekord!

I går afholdte AK Viking Øst Mesterskaber 2015. På forhånd var konkurrencen ment som en formtest konkurrence her små 3 uger før det går løs til VM i Houston. Træningen har de sidste par uger kørt rigtig godt - så jeg havde glædet mig til og skulle løfte igen efter et lidt turbulent både Nordiske og AL Bank Cup. AK Viking er altid gode til og arrangerer konkurrencer, og i går var ingenting undtagelse.


Bodyweight: 69,8 kg

Min trækserie lød således:
73 kg

76 kg
78 kg - kiks

Min stødserie lød således:
93 kg
97 kg
100 kg - kiks

2-kamp @ 173 kg, Øst Mester 2015 i -75 kg klassen og en Dansk Rekord i 2-kamp.


Kommentar: Min opvarmning til træk kørte rigtig godt og jeg startede ligesom til Nordiske på 73 kg. Et lidt nervøst første løft men på plads kom de, hvilket i sig selv var en forløsning da jeg som nogle ved er ret kendt for og kikse mit første forsøg. Herefter gik vi på 76 kg som med hjælp af tåspidserne kom på plads. I tredje og sidste forsøg gik vi på 78 kg hvilket ville have været dansk rekord i -75 kg klassen. Jeg bliver dog liiige lidt for ivrig og den kommer ikke helt på plads. Det er længe siden jeg har været oppe på de kilo og det er tydeligt og mærke, at jeg bliver lidt mere nervøs end jeg førhen har gjort. Nu skal de sidste tekniske ting pudses af og så er jeg sikker på at 78+ kg nok skal komme til VM.

Opvarmningen til stød gik fint - mine vendinger var ikke helt i skabet og lidt tunge. Mit sidste opvarmningsforsøg på 90 kg var udemærket og derfor blev startvægten sat til 93 kg som også kom fint på plads. I andet forsøg gik vi på 97 kg som efter en virkelig dårlig vending, igen ved hjælpe af mine åbenbart meget stærke tæer kom op, kom på plads med et noget sjældent rigtig godt opadstød. Herefter gik vi selvfølgelig på 100 kg da det ville være tangering af PR samt ny dansk rekord i stød. Men igen igen ville den bare ikke op på strakte arme - dog var det et noget bedre forsøg end hvad de sidste 2-3 forsøg har været. VM bliver forhåbentlig konkurrencen hvor det hele igen flasker sig! Jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn og kan ikke vente til og skulle stå på den helt store scene igen!

Efter nogle mindre gode konkurrencer var det i går en helt anden fornemmelse og følelse jeg havde i kroppen. Jeg er meget positiv over de tekniske ting som vi har arbejdet med de sidste par uger - det er bestemt det rigtige. Og til slut skal det da lige siges at jeg i dag opdagede, at min total på 173 kg var Dansk Rekord i -75 kg klassen! 
VM countdown = 11 dage to take off!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar