tirsdag den 6. oktober 2015

AL Bank Cup 2015!

I lørdags afholdte AK Jyden igen som de sidste mange år AL Bank Cup. Siden opstarten efter sommerferien og flere småskader har jeg haft store tekniske problemer, primært med mine træk, hvilket også kom til udtryk til Nordiske hvor 73 kg kun lige kom på plads med hiv og sving. Jeg har derfor haft store overvejelser om hvorvidt jeg egentlig havde lyst til og løfte til weekendens konkurrence men besluttede mig for og løfte. Pointen med og løfte var dels, at få en konkurrence hvor jeg kunne teste de ting som vi har arbejdet med den sidste uges tid lidt - og så er der kun 7-8 uger til VM. Jeg ligger for tiden lidt højere vægtmæssigt end jeg har egentlig nogensinde har gjort - det er helt med vilje. Jeg håber at jeg ved og ligge lidt højere kan give kroppen lidt mere overskud og dermed forhåbentligt holde mig skadesfri frem til VM.


Bodyweight: 70,3 kg

Min trækserie lød således:
70 kg

73 kg
76 kg - kiks

Min stødserie lød således:
92 kg
96 kg
99 kg - kiks

2-kamp @ 169 kg


Kommentar: Efter Nordiske har jeg arbejdet endnu mere med mine træk - det er som om min krop og min hjerne ikke helt vil arbejde sammen og forstå hinanden, men i sidste uge var der nogle ting som faldt lidt på plads eller i hvert fald forstod min krop og hjerne hinanden. Der er stadig et stykke vej tilbage, men nu har jeg noget og forholde mig til, og arbejde ud fra.

Min opvarmning til træk gik ganske fint og jeg havde en god fornemmelse i kroppen. Min skulder og mit håndled som ellers har drillet lidt den sidste tid var gode og jeg mærkede ikke meget til dem, så jeg kunne holde fuld fokus på og løfte. Jeg havde inden konkurrencen besluttet mig for, at jeg ville have en god oplevelse med hjem uanset om det så betød at jeg skulle starte lidt lavere end jeg ellers normalt ville gøre. 70 kg sad fint i opvarmningen - her ville jeg så normalt starte på et sted mellem 72-74 kg men valgte og holde de 70 kg og komme i gang. 70 kg var, som mine første løft altid er, lidt nervøst men så var jeg i gang. 73 kg kom fint med i andet og derfor gik vi også på 76 kg i tredje. Desværre sidder jeg lidt på hælene og kunne ikke holde den.

Opvarmningen til stød gik okey - jeg var egentlig lidt dårlig og ikke specielt godt tilpas, men besluttede mig for at jeg ville løfte! 90 kg sad ok i opvarmningen og derfor startede jeg også på 92 kg. De var fine og vi øgede til 96 kg - et lidt tungt og shaky løft men godkendt var det. Jeg var godt klar over at der skulle hives nogle kræfter frem frem hvis skulle ind og løfte igen, men besluttede og give de 99 kg et skud. Det er meget længe siden, ja helt præcist DM hold, at jeg har været oppe i nærheden af de 100 kg så selvfølgelig skulle det prøves. Vi har arbejdet en del med mine vendinger og der er sket rigtig meget! Jeg har de sidste par uger haft ret mange vend på 85 kg, da det er en vægt jeg kan mærke og samtidig have mange løft på uden og smadre mig selv helt - og her har jeg tydeligt kunnet mærke en forbedring, så nu skal vægten stille og roligt øges så jeg får nogle tungere løft i kroppen og de 100 kg kan blive tæt på hverdagskost.

Det var en lidt blandet følelse jeg havde i kroppen efter konkurrencen i lørdags, da stød på den ene side var godt og træk på den anden side ikke var helt som jeg havde håbet kilomæssigt men teknisk klart bedre end til Nordiske. Nu gælder det om og holde hovedet koldt og arbejde videre med de ting som fungerede. Der er nu godt 4 uger til Øst Mesterskaberne og godt 7 uger til VM!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar