søndag den 24. februar 2013

Danske mesterskaber 2013!

I går lørdag blev der afholdt danske mester i vægtløftning 2013. Det foregik i en af Gladsaxe sportscenter haller. En kæmpe tak til Bagsværd vægtløftning for arrangementet! Det var et super fedt set-up og virkelig en god konkurrence!
Inden konkurrencen, havde jeg efterhånden fået sat nogle store forventninger til mig selv, da det jo er gået rigtig godt på det sidste, med tangering af den danske rekord i træk. Så det var en rekord jeg inde i mit hoved, havde sat mig meget op efter at tage. Det betød så også, at jeg på selve dagen var meget nervøs! Heldigvis har jeg en fremragende træner, som er god til at tale mig ned! :)

Bodyweight: 68,4.

Min træk serie lød således:
71 kg - fail
71 kg
76 kg = DANSK REKORD! - http://www.youtube.com/watch?v=LR3VR3VNwH4

Min stød serie lød således:
85 kg
90 kg - fail
90 kg -  http://www.youtube.com/watch?v=YRG1DuW52S8


Min nervøsitet, kom lidt til udtryk i mit første træk - jeg fik slet ikke "tænkt" mig om inden jeg startede løftet, så det blev noget rigtig rod! I andet forsøg sad de 71 kg ikke ligefrem lige i skabet, løb den lidt op. Så Anders satte mig på 74 kg i tredje, hvilket ville være = ny PB. Men lige inden jeg skulle ind til sidste forsøg, kiggede Anders på mig og spurgte om jeg vil satse og have de 76 kg. Jeg tøvede lidt så han sagde, at vi holdte mig på de 74 - men 2 sekunder efter kiggede jeg på ham, og sagde nej! Planen var og tage den danske rekord, så det vil jeg fandme også! Og så kom der 76 kg på stangen! = Dansk rekord! :dance: :D I stød havde vi egentlig planlagt at jeg skulle starte 83 eller 84, men det blev så til 85 kg efter en virkelig god opvarmning. De 85 kg sad da også lige i skabet, så der var ikke andet for end at gå på 90 kg i andet - der bliver jeg så lidt for ivrig og jeg må smide den bagover. Ikke andet for end og gå ind igen og gøre det - bare bedre! Så det gjorde jeg! 90 kg i stød og ny PB! I alt i alt en VIRKELIG god dag! - og nu kun små 4 kg fra et EM B-krav, som helt sikkert er et af mine store mål for i år! One happy girl! :)







Se Bodybuilding.dk's reportage om DM her: http://www.bodybuilding.dk/reportage-dm-i-vaegtloftning-2013-t67646.html




Ingen kommentarer:

Send en kommentar